Nya serier!

Nu när Gravid! finns i handeln, så väntar somliga vänner ivrigt på fortsättningen, om att vara småbarnsförälder och så vidare. Någon sådan kommer inte. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte tycker att det är tillnärmelsevis lika jobbigt att ha barn som att vänta barn.

Gravidserier bygger till största delen på igenkänningshumor, att jag tagit situationer som ofta upplevs som jobbiga och vridit till dem lite. Vem tycker att det är skojigt att läsa om barn som sover gott om nätterna? Jag kommer i alla fall inte på något roligt att rita om det. Dessutom finns det redan flera serier om små barn, till exempel
Baby Blues.

Så följande serier kommer att handla om helt andra saker än att vara gravid, eller om situationer från min vardag som kanske inte är så roliga ur igenkänningsvinkeln men som varit roliga för just oss. Först ut är en liten berättelse från sommaren 2007. Dottern älskade historien om de fyra stora, stora elefanterna som utmanade de fem små, små myror på trumpetblåsartävling. Sensmoralen är förstås att även om fyra elefanter ser mycket mer ut än fem små myror, så är alltid fem små myror FLER än fyra stora elefanter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0